براکت قالب بندی ، در موقع اجرای عملیات قالب بندی در سازه های مرتفع و یا پروژه هایی که عملیات بتن ریزی آن در چند مرحله انجام می گیردد استفاده میشود. براکت سکویی موقتی و پایدار جهت انجام در ارتفاع می باشد.

در واقع براکت قالب بندی قطعه ای خر پایی به شکل مثلث است و در ساخت دیوارها با ارتفاع بلند کاربرد دارد. همچنین براکت را می توان عضوی از قالب بالارونده دیوار نامیدکه وظیفه استقرار قالب فلزی ، ارایه جایگاه مناسب برای شاقول کردن قالب، اتصال جانپناه جهت ایمنی کارگر، اتصال داربست آویز برای عبور و مرور و انجام عملیات در قسمت پایین براکت را بهعده دارد.

تولید براکت قالب بندی

این قطعه پس از اجرای هر مرحله از سازه ای بتنی ، بر روی سازه توسط بولت یا انکر بولت نصب می شود و سیستم قالب بندی ،مهارها و جان پناه بر روی آن مستقر می شود.

بدیت ترتیب که برای اجرای دیوار مرتفع ، فرضا به ارتفاع 9 متر و با داشتن سیستم قالب بندی به ارتفاع 3 متر ، پس از اجرا نمودن 3 متر مرحله اول دیوار و باز کردن قالب ها ، در سوراخ های پیش بینی شده برای بولت ها در قسمت بالا دیوار اجرا شده مرحله اول ، براکت را در بالای دیوار نصب می کنند و در ادامه سیستم قالب بندی را به روی آن مسقر می نمایند.برای انجام عملیات پرداخت و عمل آوری بتن می توان به زیر براکت ، داربست آویز متصل کرد.