داربست مثلثی ( پل )، نصب این داربست ها که از قاب های مثلثی شکل ساخته شده اند،آسان است. اتصالات در این داربست به صورت نر و مادگی بوده و برای نصب، نیازی به نیروی انسانی متخصص نیست.

بارپذیری این داربست ها بسیار بالاس و در ناحیه بالای داربست مثلثی پیچ تنظیم باری برای تعیین تراز دقیق تعبیه گردیده است.

در قالب بندی سقف یا تیر معمولا از این نوع داربست استفاده می شود.داربست مثلثی یا پل از قاب های به ارتفاع ۷۵ سانتیمتر، ۵۰ سانتیمتر و ۱ متر تشکیل گردیده و هر ارتفاعی با این داربست ها توسط پیچ تنظیم قابل دسترسی است.هر قسمت از داربست های مدولار از یکدیگر ، بستگی به نیروهای وارده دارد.قالب مدولار.

تولید انواع داربست مدولار

این مورد باعث افزایش سرعت در جابجایی و نصب مجدد داربست مثلثی خواهد شد.از این داربست در عملیات نماسازی نیز استفاده می شود.

اجزا داربست مثلثی ( پل )


۱- قاب : قاب ها به شکل مثلث قائم الزاویه بوده و وجوه داربست رو تشکیل می دهند.

۲- میل مهار : این میل مهار ها قبل از نصب قاب های اصلی بر روی صفحه ی کفی نصب می گردند. میل مهار ۱۲۰ سانتی متری به عنوان اظلاع مربع یا مثلث و میل مهار ۱/۱۶۹ سانتیمتری یه عنوان قطر مربع استفاده می شوند.

۳- پیچ تنظیم:در بالای داربست قرار دارد و تنظیم ارتفاع داربست به صورت دقیق، به عهده آن است

۴- کفشک : صفحه کفی در زیر پایه های عمودی داربست پل نصب شده ابعاد ورق زیر آن ۶*۱۵۰*۱۵۰ میلی متر است . همچنین ارتفاع لوله صفحه کفی ۱۵ سانتی متر می باشد.

داربست مثلثی از چند قطعه تشکیل شده اند به دلیل سبکی به سرعت و سادگی به یکدیگر متصل میشوند.داربست مثلثی( پل ) به جهت شکل سازه ای آن دارای صلبیت و ظرفیت باربری بالا بوده و به راحتی قابل تنظیم می رباشدو همچنین باز نمودن این قطعات سریع و آسان است.