ابعاد قالب مدولار جوشی مضربی از ۵ میباشد. البته در ایران، مدول پایه قالب بندی ۱۰ سانتی متر است.قالبهای با عرض ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر و طول ۱۰ تا ۳۰۰ سانتی متر استاندارد می باشند یعنی نیازی به سفارش به کارخانه ندارند و در بازار موجود هستند.

قالبهای خارج از محدوده اندازه های به کارخانه تولید قالبهای استاندارد ، قالبهای غیر استاندارد بوده و برای تهیه آنها باید به تولید کننده قالبهای فلزی سفارش داده شود.

قالب فلزی بتن قالب مدولار قالب مدولار سوراخدار

سیستم قالب بندی مدولار

این سیستم تشکیل شده از پانلهای مسطح و اتصالات خاص آن که میتوان با کنار هم قرار دادن این پانلها سطح مورد نظر را بوجود آورد قالبهای مدولار را قالبهای همه کاره نیز می نامند و دارای ابعاد و اندازههای مختلفی می باشند.
اجزای این سیستم همانطور که از عنوان آن بر می آید ، مدولار است. یعنی با توجه به ضریب مدولاسیون مدل) (پذیری استانداردی که برای آن در نظر گرفته شده ، انعطاف پذیر بوده و براحتی از هر جهت و از هر نقطه گسترش پیدا میکند تا بتواند پاسخگوی نیاز پیمانکاران و مجریان سازه های بتنی با توجه به پیچیدگیها و تنوع زیاد سازه های آنها باشد.
دارندگان این سیستم میتوانند از آن در تمامی پروژه های خود نظیر دیوار ،فونداسيون ، ستون ،سقف و…
استفاده کرده و پس از اتمام پروژه ، قالبها را باز نموده و به محل انبار خود منتقل کنند.

قالب مدولار جوشی در صورت نگهداری صحیح میتواند صدها بار مورد استفاده مجدد قرار گیرد و به عنوان ابزار کار دائمی ، در ردیف ماشین آلات عمرانی پیمانکاران و مجریان سازه های بتنی مطرح گردد.
نصب و باز کردن قالب مدولار جوشی براحتی صورت گرفته و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و ایــن مساله باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های اجرایی گردیده است.

پانل های مدولار  جوشی مسطح

رویه پانلهای مدولار مسطح از ورق آهن سیاه ST37 به ضخامت ۳ میلیمتر و تسمه های پانچ شده پیرامون پانل از ورق فوق به ضخامت ۵ میلیمتر میباشد تسمههای پیرامون دارای پانچ های مستطیلی با ابعاد ۲/۴ ۱/۲ سانتیمتر میباشد و فاصله محور هر پانچ تا محور پانچ بعدی ۵ سانتیمتر میباشد. تسمه های پرکننده داخلی بصورت ساده و ضخامت ۳ یا ۴ میلیمتر می باشد.
پانل هایی نیز با رویه سوراخدار به منظور عبور میان بولت ها تولید میگردد. قطر سوراخ های فوق ۲۲ میلیمتر و فواصل آن در طول ۵۰ سانتیمتر و در محور طولی پانل قرار می گیرند.