قالب لارج پانل Trio طرح Peri

قالب لارج پانل trio طرح peri ؛این نوع قالب ها که به نام قالب های Trio شرکت Peri آلمان معروفند توسط سایر شرکت های قالب سازی معتبر از جمله Doka نیز تولید می گردد. مشخصه اصلی این قالب ها ، پروفیل های مخصوص به کار رفته در لبه پانل ها می باشد که مقطع آنها به صورت خاص تولید می گردد.

طراحی این پروفیل ها به شکلی صورت گرفته که محل تعبیه پلای وود به ضخامت ۱۸ میلیمتر بر روی لبه آنها در نظر گرفته شده است.

از قالب های لارج پانل Trioطرح Peri در اجرای انواع دیوارهای یک طفه و دو طرفه و همچنین ستون های بزرگ و حجیم می توان استفاده نمود.در صورت نیاز امکان تولید این پانل ها با رویه فلزی توسط شرکت فرم سازه بتن باراد فراهم می باشد.

ساخت قالب trio طرح peri

تولید قالب trio طرح peri

با توجه به سایز و اندازه پلای وود مورد استفاده معمولا این پانل ها در ابعاد استاندارد نشان داده شده در تصویر ۲ تولید می گردد. لازم به ذکر است سایر اندازه ای مورد نیاز با توجه به چیدمان و مورد استفاده آنها قابل تولید می باشد.

ابعاد قالب trio

اتصالات قالب لارج پانل Trio

برای اتصال پانل های Trio به یکدیگر از بست های هم راستا کننده مخصوص بنام ( Aligner)  که بصورت گوه ای طراحی شده اند استفاده می گردد.

اتصال قالب trio بوسیله Aligner

سه نوع بست هم راستا کننده توسط شرکت فرم سازه بتن باراد تولید می گردد عبارتند از :

1- بست هم راستا کننده ( Aligner) دنده شانه ای طرح Peri

این بست که بهترین نوع بست تولیدی است دارای یک فک ساده و یک فک دنده شانه ایمی باشد که به دلیل شکل مورب و دندانه ها و طول بیشتر پروفیل هم راستا کننده استفاده شده در آن ، دارای مکانیسم تنظیم کننده و دقیق تری نسبت به سایر بست ها می باشد.

2- بست هم راستا کننده ( Aligner ) گوه ای طرح Doka

در طراحی این بست به جای استفاده از دنده شانه ای ، از دو فک ساده دارای یک شیار مستطیلی استفاده شده که بوسیله یک گوه ساده بسته میشود.

3- بست هم راستا کننده ( Aligner ) بولت دار

این بست که به بست  Universal  نیز معروف است ، دارای دو فک متحرک و یک بولت و مهره تنظیم کننده است و برای اتصال پانلی که مابین آنها فیلر یا تخته به کار رفته و یا تنظیم گوشه های دیوارها به کار می رود.

بر روی پروفیل های ساده سخت کننده مورد استفاده در پانل های Trio به منظور اتصال متعلقات و تجهیزات جانبی قالب بندی از جمله جک های دوپیچ ، سکوی بتن ریزی و جانپناه رویه های مخصوص پشت بند افقی و عمودی و … سایر تجهیزات مورد نیاز تعبیه شده است.

قالب trio